Monday, May 19, 2014

Office-mate's Wedding

Selamat Pengantin Baru ye Anil. Berapa tahun tah bertunang (rasa macam lama je..2? 3?), finally kahwin juga akhirnya. Never before in my life, tersangatlah ramai orang pejabat yang hadir kenduri kahwin. Fofular ke Anil ni harharhar. Agak la kut. Apart from waiting so many years for him to tie the knots, personally I really looked forward to attend this particular wedding. We were promised something different in the wedding banquet since Anil ni set2 Pakistan muslim you. So, I was expecting something culturally different from the typical Malay's wedding.
Masuk2 je dewan, lagu2 Bollywood berkumandang. Lagu Bollywood all the way, syok giler. Not to mention there were so many people wearing traditional Punjab's dress, his relatives and close family friends lah kut. Bak kata Hema (one of my Indian colleague), 'Finally I feel a bit a part of the crowd when attending to you guys nye majlis kahwin'. Budak2 ni pun...haishh...ada jugak siap bershopping baju anarkali.
Food? Uishhhh..terbayang2 lauk Daging Paratel sampai sekarang. Soft, juicy, rich with herbs...sedap lah! Pajeri terung...heheheh..first time jumpa lauk pajeri terung kat kenduri kahwin. My plate was heaped with more lauk than nasi (beriyani), siap go for second round to tambah nasik (and daging paratel...eheheh).
When the bride and groom finally arrived, tak ku sangka la pulak nampak hensem mamat ni. White suits with embroidery and sequins. Tergelak sekejap tengok kasut, putih jugakk. I knew pengantin pompuan, Nabilah tu comei, tapi memang nampak lagi cun lagi dengan sari bagai haaa. Even hasben agreed yg pengantin pompuan cun.
Too bad I could not stay for too long. I wanted to, since Anil promised ada medley ala2 Bollywood. Sempat tgk 1 medley je during arrival of pengantin. Kesian budak2 restless...Umar pun sudah terlentok tidur dalam baby sling. So after menayang2 my face depan meja beradab and making sure Anil saw me, we went home.
Tak berkesempatan pun bergambar dengan pengantin. Oh well...janji datang ek? Semoga perkahwinan berkekalan hingga ke syurga ye Anil & Nabila.
Awat laa Anil ni mencondong ke lain pulak ngehehehe...

No comments: